Det kan vara avgörande

Låt mig inte glömma att varje människa jag möter är en person, någon med tankar och känslor, rädslor och förhoppningar, mål och drömmar. En personlighet och en historia knuten till den. 
 
Låt mig inte glömma att varje människa jag möter är en person; någons syskon, någons morförälder, någons vän, någons granne. Någons förebild och stöttepelare, någons källa till värme, glädje, visdom och inspiration. En personlighet och en historia knuten till den.
 
Låt oss inte glömma att det yttre är bara just det - det yttre. Vem någon är avgörs aldrig av det yttre, däremot påverkar det yttre hur någon uppfattas, vilket i sin tur avgör hur någon blir bemött. Bemötandet påverkar sedan hur någon ser på sig själv, ett faktum som kan vara avgörande för hur någon mår och vad någon tar sig för. Det kan vara avgörande för hur någon lever sitt fortsatta liv.
 
Du och jag påverkar omgivningen, världen... Vi påverkar. Tänk vilken kraft som finns i vår påverkan. Så, min vän, låt oss tänka goda tankar om, och göra gott gentemot, någon. Någon som passerar oss i tillvaron. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Syster

Smyger in här en sväng.. Ville bara tipsa om en film som jag såg ihelgen, du har säkert sett den. "My name is khan" tror det är nått du gillar. Många goda skratt och jag fick även gråta :) Ha det bra! Pog

2013-09-16 @ 11:32:52
Postat av: Jennsen

HEJ din smygare! :-) Jag googlade på den filmen och det verkar definitivt vara något jag skulle gilla, tack!! Ha det bra, du med! P o g

2013-09-17 @ 15:23:48
URL: http://jennsen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0