Det fantastiska jobbet

Som trogna läsare säkert känner till kommer jag snart att påbörja en anställning. Min första riktiga anställning - en tillsvidaretjänst omfattande heltid. Exakt en vecka efter examensdagen befann jag mig på arbetsintervju och påföljande måndag fick jag beskedet att jag hade fått jobbet. Nu är det inte vilket jobb som helst utan just den typen som jag vill börja min karriär med. Rollen som behandlingsassistent (en etikett jag starkt ifrågasätter i sammanhang som detta, men den diskussionen tar vi en annan gång) på ett kommunalt drivet HVB för ensamkommande flyktingbarn. Jag fick inte bara en försmak på vad detta innebär under förra sommaren, utan även mersmak. Som grädde på moset rör min anställning ett nytt HVB som ska öppna senare i vår. Det kommer alltså inte bara att bli fantastiskt kul att ha rollen som behandlingsassistent, det kommer att bli en fantastisk merit också. En unik chans. Sa jag att det här händer snart? Inte tillräckligt snart! Roll on April!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0