Perfektion i bokformat: Och bergen svarade

Jag kan nätt och jämt avgöra vilken av titlarna jag tycker låter bäst, And The Mountains Echoed eller Och bergen svarade, för jag är exalterad så till den grad att jag kan sitta med boken i famnen och bara vara förundrad. Den här gången vinner den svenska översättningen trots allt. Och bergen svarade, det är så fint! fint.
 
 
 
 
Den här boken har jag väntat på och så kom den äntligen ut i mitten av maj och befann sig i min bokhylla någon vecka senare. Som synes har den sällskap av ingen mindre än min all-time-favorite. Då och då när jag går förbi bokhyllan är jag tvungen att stryka med handen över omslaget. Och jag kan inte bestämma mig för om jag ska invänta kvällsmörkret, låsa dörren, släppa in en lätt kvällsbris, tända läslampan och bara förlora mig i den, eller om jag ska göra så som jag gjort hittills - läsa några få sidor åt gången och på så vis förlänga njutningen. Hur som helst så har jag en känsla av att jag snart, väldigt snart, kommer att falla för det första alternativet. Det är alltför lockande och boken är alltför bra.
 
 
 
 
Out beyond ideas
of wrongdoing and rightdoing
there is a field. 
I´ll meet you there.
7:e bladet
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0