Je suis une baguette!

Om ett par veckor är jag antagligen i full färd med att packa väskan inför en rad äventyr i Sydfrankrike. Bokningsbekräftelserna har droppat in, en efter en, och resplanerna börjar ta form på riktigt. Montpellier, Marseille och Nice kommer att få besök av mig. Så det så. Jag tror att det kommer bli helt fantastiskt, en perfekt se-något-helt-nytt-resa och en lika perfekt uppvärmning inför höstens franskastudier. Åh jo, jag ska återuppta dem. Dags att plocka fram och damma av gymnasiefranskan först alltså, och var kan det göras bäst om inte i Frankrike? Dock bör tilläggas att mina nuvarande kunskaper inte riktigt är på samma nivå som rubriken antyder. Jag letade efter användbara fraser på franska i olika forum och stötte på en prick som använt just frasen ovan när hen befann sig i Frankrike. Je suis une baguette = Jag är en baguette ...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0