Hej kära hemmakänsla

Jag ligger utsträckt i på-mage-position på heltäckningsmattan i ett hotellrum i Montpellier. Har till och med dragit ner en av de uppfluffade, vita kuddarna på golvet (schhh) för att göra det extra bekvämt för mig. Jag kände något som var löjligt likt en hemmakänsla när jag klev ut på perrongen på Gare St. Roch igår. Det beror nog mest på att jag, faktiskt, föredrar atmosfären i Montpellier framför stimmiga Marseille och hysteriska Nice. Ytterligare tänkbara anledningar kan vara att Montpellier visade sig vara betydligt svalare än jag mindes det (antingen har temperaturerna letat sig nedåt under min frånvaro eller så har jag nu upplevt deras övermoder), och att jag - eh. Hrm. Heh - längtar hem. 
 
Jag längtar efter vardagen och hösten. En kopp te med mjölk i soffan, höstjackan, ett träningspass på gymmet, Nyhetsmorgon, matig frukost (till skogs med dessa croissants och pluttiga tekoppar!) och hemlagad middag, bokfrossa, långa samtal med vänner och jobbet. Ja, jobbet. Frankrike blev ett välkommet avbrott i vardagen men jag känner att jag vid detta lag stillat reslusten åtminstone för ett tag. Jag är redo för ännu mer hemmakänsla, tack.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0