FRANKRIKE: Marseille i dagarna tre

En summering av mina dagar i Marseille då... Måndagskvällen spenderade jag på Havana Club där en ny bekantskap såg dagsljuset (solnedgången?). Efter en lång väntan på ett försenat tåg, en tågresa som tog andan ur mig och en svettig promenad till hotellet, var ett par cocktails på sin plats. När den sista klunken Pina Colada hade svalts, promenerade jag till hotellet och kunde inte sluta tänka på ett visst leende och en duvblå t-shirt som varit våt av svett. Jag somnade till slut bland de vita lakanen och när jag, föjande morgon, mindes att jag någon gång under småtimmarna vaknat av en dröm och då skrivit en sammanfattning av den, letade jag fram det jag skrivit och skrattade högt åt lustigheterna. 
 
Tisdagen spenderades på ett av de där turisttågen som jag egentligen inte tycker om men jag insåg att tiden var knapp och Marseille var stort och jag skulle inte hinna se allt som jag ville se om jag tog mig fram till fots. Utsikten från Notre Dame de la Garde och det avslappnade Le Pernier-området blev dagens häng. Sedan gick jag till hotellet, duschade av mig dagens dos av solskydd och svett och begav mig sedan återigen till Havana Club. Kanske var det andra och sista gången vi sågs, tänkte jag när jag senare tog en rastlös nattpromenad. Det var med en olustkänsla jag gick och lade mig och jag kom nog aldrig riktigt till ro för när jag vaknade av 6.30-alarmet bestämde jag mig för att dra täcket över huvudet och strunta i onsdagsplanerna. Någon timme senare steg jag ändå upp och det har jag varit tacksam, åh så tacksam, för hela dagen. Le Frioul var precis vad jag behövde. Det blev alltså en tur till Le Frioul - se nästa inlägg - och nu, ja vad händer nu? Det kanske är dags för packning av väskan inför nästa äventyr... Nice.
 
 
(BILDEN: Marseille, Frankrike)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0