FRANKRIKE: Je t'aime, Montpellier

Jag sover tills jag inte är trött längre eller tills upptäckarlusten tar över. Jag hälsar tillbaka när någon jag passerar säger "Bonjour" och jag tänker att hen inte behöver veta att jag inte pratar franska särskilt bra. Jag promenerar på de slingrande gatorna tills jag hittar en restaurang som känns lockande. Frukosten äter jag på ett café som erbjuder varm dryck, yoghurt, juice och en croissant för 4,5 euro. Montpellier är ett av få ställen jag vet att jag kommer att återvända till. Förhoppningsvis tätt följt av Marseille och Nice som jag åker till i nästa vecka. Åtminstone Marseille, Nice har jag inte särskilt höga förväntningar på men jag kommer att erkänna när, eller om, stället överraskar mig. Tills dess, tillåt mig att njuta av Montpellier. Je t'aime, Montpellier. La ville magnifique.
 
 
 
(BILDEN: Montpellier, Frankrike)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0