FRANKRIKE: En ensam resenärs vardag

Min femte dag i Frankrike är snart till ända. Tre romaner har avverkats och jag läxar upp mig själv i tankarna för min felberäkning (tre romaner på 14 dagar!? Hur tänkte jag där??). Imorgon är det jag som letar upp en bokhandel som säljer fiktiva romaner på engelska. Innan abstinensen sätter in på allvar. För övrigt övar jag mig halvhjärtat i franska språket och hela upplevelsen ger mig förnyad förståelse för den målgrupp jag jobbar med (personer med invandrarbakgrund). Läsningen har förlagts till stunderna vid floden Le Lez där jag, när jag känt för det, placerat en handduk och sedan lagt mig tillrätta. Andra saker jag sysselsatt mig med är att äta och dricka gott på uteserveringar, gå runt bland boutiquer på smågatorna utan att vilja gå in, jag har njutit av utsikten från alla de ställen vandringen tagit mig till, sett en biofilm ("Leave It On The Floor" - sorglig och uppfriskande om ni frågar mig), sprungit i ösregn för att komma till ett museum, legat på sängen i hotellrummet och lyssnat på en ylande hund och velat prata och kela med den, och så har jag filosoferat, reflekterat och begrundat. I all oändlighet, men det hör ju till en ensam resenärs vardag.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0