Lättuggat och tidiga kvällar, tack

Under ett samtal med en vän häromsistens skulle jag, av någon anledning, berätta vilka sorters hårt bröd jag tycker bäst om. Jag nämner två sorter och förklarar sedan varför dessa tillhör favoriterna; för att de är goda och lättuggade. Alltså lättuggade?! Jennsen 25 bast blev plötsligt Jennsen 85 bast ...
 
Under ett samtal med en kollega häromsistens pratade vi om att eventuellt gå och titta på en majbrasa tillsammans. Efter samtalet inser jag att mina ord och mitt kroppsspråk precis sagt att jag mer än gärna skulle göra det. Jag framstod nog till och med som entusiastisk. Inom mig kände jag dock att jag ville gömma mig bakom närmaste soffa för att slippa gå dit, och det av ingen annan anledning än att... Det blir så sent. Det var precis vad jag tänkte, att det blir så sent. Det hade nog blivit förfärligt sent alltså, med tanke på att majbrasan beräknades vara vid liv klockan 20 (...).
 
 
/Jennsen, som uppvisar tydliga tecken på att i ett tämligen tidigt skede nått pensionärsstadiet.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0