I en annan del av Köping

...jobbar jag numer. Eftersom jag själv inte tittat på den serien mer än i förbifarten har jag inte kunnat lokalisera området väl på plats. En inbiten Köpingsbo avslöjade dock att det hus jag jobbar i ligger granne med den bostad som är "I en annan del av Köping"-gängets. Se där ja. Hur som helst, över till min tillvaro. Den första veckan har passerat och om kvällarna har jag legat som en skadad säl på soffan, min rörelseförmåga har varit ytterst begränsad. Om det är alla nya intryck eller den ?=%&¤#"&]$ möbelmonteringen det beror på, låter jag vara osagt. Som helhet har veckan varit alldeles förträfflig. Jag slås återigen av vilken möjlighet jag får ta del av. Att starta upp ett boende för ensamkommande flyktingbarn från scratch
 
Måndagmorgon den 15 april 2013 och där möts vi i köket, nio tillsvidareanställda på heltid (varav en av dem är jag! Hah), fyra personer med timanställning, föreståndaren och biträdande föreståndaren. Och så sparkar vi igång vad jag tror kommer bli en fantastisk upplevelse. Det är det förresten redan. Att lära känna varandra över instruktionerna till ett sängbord eller en garderob har visat sig vara ett vinnande koncept. Denna introduktion, vars första första halva vi redan klarat av och vars andra halva påbörjas imorgon, består alltså av att lära känna varandra och lokalerna, få ordning på samtliga rum och påbörja det riktiga arbetet, d.v.s. att forma de rutiner och det tänk som ska prägla boendet. Jag kan knappt vänta på att få fortsätta denna resa!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0