Me, the Appropriate Adult

De två senaste torsdagarna har delvis spenderats på socialtjänsten här i Bristol. Detta med anledning av att jag agerat "Appropriate Adult" under en s.k. Age Assessment. En Age Assessment är en intervju och standardprocedur i de fall det råder tveksamheter kring huruvida en person som söker asyl i UK är under eller över 18 år. En Age Assessment görs av socialtjänsten med minst två socialsekreterare närvarande, en "Appropriate Adult" - vars roll är att objektivt bedöma att intervjun fortlöper på ett professionellt sätt och att klientens behov vid intervjutillfället tillgodoses - samt ofta en tolk. Det har varit intressant, lärorikt och känslosamt. Det har också varit skönt att tillfälligt komma bort från praktikplatsen, rutinerna och pressen där, för att vara mer av en obeservatör. Jag har alltså, vid fler än ett tillfälle, rört mig mellan busstationen och socialtjänsten på sistone. Socialtjänsten, eller åtminstone den byggnad som är hem för "the Asylum Team", ligger i St. Paul's. Ett område som omnämns på följande sätt i LP: 
 
"
... The suburb of St. Paul's, just northeast of the centre, remains a run-down, occasionally tense part of town with a heavy drug scene, best not visited alone at night.
 

Jag tycker att det är något visst med den här delen av staden. Jag tycker om att promenera bland de där detaljerna. 
 
 
 
(BILDERNA: Bristol, England)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0