Jobbsökarlistorna

Jag tycker att det är roligt att söka jobb. Detta är till min fördel då jag inte har något emot att finslipa CV:n och personliga brev, jag tar också gärna kontakt med arbetsgivare och går på intervjuer. Dock måste jag erkänna att en överväldigande känsla av prestationsångest och osäkerhet inför tiden efter examen börjar ta plats i min vardag. Jag är säker på vad jag vill göra härnäst - återuppta den roll jag hade för sommarjobbet, det vill säga att jobba på HVB för ensamkommande flyktingbarn. Trots att jag känner en säkerhet inför detta val av väg, upplever jag att känslan av stress sprider sig i kroppen. Lösningen på detta är förstås listor. Listor som skapar struktur i sökandet efter jobb. Steg nummer ett blir att ta kontakt med kommunalt drivna boenden för ensamkommande flyktingbarn, främst HVB:n vars målgrupp(er) är asylsökande och/eller personer som fått PUT (Permanent uppehållstillstånd), i intressanta städer i Sverige. Steg nummer två blir att ta kontakt med privat drivna transitboenden i intressanta städer i Sverige. Steg nummer tre blir... Så där ja. Se bara vad ett par listor kan göra, situationen känns genast mer hanterbar. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0