Maaat

Efter snart tre år i Östersund har jag hunnit testa en hel del i matväg. En av de mest minnesvärda upplevelserna var definitivt mitt - vårt - besök på Take Mikado. Detta besök ägde rum under våren 2010 och jag var inte bara ny i sushivärlden, jag gick dessutom all in och valde sashimi. Efter restaurangbesöket frågade mormor vad jag tyckte om maten.
- Den var... Eh... Intressant.
hävdade jag bestämt.
- Intressant?!
skrattade mormor.

Jag vet att jag inte njöt av matupplevelsen på samma sätt som jag skulle ha gjort idag. Idag skulle jag för övrigt ha valt sushi och inte sashimi. Gjort det lite mindre intressant, det vill säga. Dock hade jag jätteroligt den kvällen. Som sagt, det är en av de mest minnesvärda upplevelserna och det inte bara i matväg.


Andra matiga ställen i Östersund som jag rekommenderar är dessa:
PAUSE (otroligt goda grillade sandwiches, otroligt gott fika, otroligt goda smoothies, varma drycker och ... Ja, gå dit helt enkelt), Thai Take Away City (vilket är ett av de få thailändska haken jag testat i Sverige vars mat känns både god och fräsch. Välj något från A la carte-menyn!) Wedemarks Konditori (där finns förmodligen den bästa smörgåstårtan!), Pizzeria Reveljen (så.goda.vedugnsbakade.pizzor). Även Cuprum och INNEFICKAN är mer än okej utan att riktigt sticka ut.

Om allt går enligt planerna har jag testat även Arctura och Dalwhinnie innan jag lämnar staden. Kanske En Liten Röd också. Hmm. Jag har uppenbarligen mycket att göra framöver.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0