The good comes with the bad

Om det finns något jag önskar att livet inte innehöll så är det förluster. Ingen borde behöva sörja att någon nära inte längre finns närvarande. Å andra sidan är det just de här tiderna, då förlusten ständigt gör sig påmind, som jag inser hur fascinerande livet är. Vilken styrka människan har. Något stannar upp och avslutas ofrivilligt medan något annat tar sin början. Saknaden går hand i hand med livsglädjen och möjligheterna. Någon kväll känns saknaden så påtaglig att jag kan ta på den, någon morgon sitter jag vid ett bord tillsammans med två personer som intervjuar mig för drömjobbet. Någon stund gråter jag fortfarande efter två timmar, någon stund skrattar jag rakt ut tillsammans med en god vän. Kontraster. Kontraster som får mig att älska livet ännu mer.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0