Luffarplanerna

När jag kollar upp Arbetsförmedlingen och jobbmöjligheter utomlands tänker jag att ja, jag ska utöka mitt förråd av internationella erfaranheter. Varför inte jobba som kundtjänstmedarbetare i Danmark? Eller Estland? Eller jobba som personlig assistent i England? Möjligheterna är många och vid blotta tanken får jag lust att sälja allt jag äger och bosätta mig i en resväska på obestämd tid. Bli luffare eller något. För närvarande är tiden efter utbildningen oviss. Jag har fram till slutet av maj månad på mig att bestämma mig för om jag ska göra mig av med lägenheten och tillhörande möblemang innan jag beger mig till England, eller om jag ska låta bohaget stanna kvar i väntan på att jag återvänder. Jag kan göra det spännande eller ännu mer spännande för mig själv. Rutten som säger Östersund-England-Stockholm kan helt enkelt komma att ändras. Stockholm kanske kan vänta ...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0