Idéer för att highlight:a Englandsäventyret

Med minst fem månaders tid att spendera i England räknar jag med att hinna med både en och två "delresor". Ett par weekends ska förstås tillbringas i London men förutom det så har jag två angenäma idéer. Den ena är att åka färja mellan Dover och Calais och i samband med det utforska södra England och norra Frankrike. Jag har en känsla av att det vore en höjdare till resa. Calais är förmodligen till stor del präglat av sin genomfartsstatus och turistkaraktär, men det verkar onekligen vara en vacker stad.

Den andra idén är att ta mig fram genom ett höstfint Sydvästra England genom 50 % promenader och 50 % bussresor. Dagtid alltså. Nattetid planerar jag att samla krafter på olika Bed & Breakfasts. Denna idé började växa fram när jag insåg att B&B-ställen är en vanlig syn i England, och fick mer liv när jag upptäckte South West Coast Path (en kuststräcka som tydligen kan erbjuda allt från "Pub Walks" till "Wildlife Walks").



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0