ENGLAND: Dag 1 och 2

HEJ från Bristol´s City Centre. Ett flertal långa promenader och två skavsåriga hälar senare är jag inne på heldag nummer 2. Dag 1 valde jag att börja bekanta mig med detta City Centre och säkertställa att jag har ett boende framöver. Dessa två missions blev slutligen lyckade. Jag är numer bekant med Cabot Circus (en shoppinggalleria), Broadmead (gatan som denna shoppinggalleria övergår i), Primark (en klädbutikskedja med 156 butiker i Storbritannien och lika många utspridda i andra länder), busstationen och Union Street, Temple Meads (tågstationen i centrala Bristol), Old Market och Castle Park. Vad gäller boende kommer jag, från och med imorgon, att vara Brislingtonbo. Trots att ägaren av lägenheten har en katt (och jag är "slightly allergic"och trots att de jag pratat med hittills anser att Bedminster, som exempel, är trevligare ("Because it´s got nicer pubs"...) känns Brislington mer rätt. Detta eftersom Jola, som hyr lägenheten i Brislington och som jag ska flytta in tillsammans med, visade sig vara den mest trevliga, inbjudande och vänliga person jag träffat på länge. När vi träffades kändes det som att personkemin stämde. Därför är planen att flytta till Brislington under morgondagen. 
 
Heldag nummer 2 har hittintills fördrivits med hjälp av en sovmorgon och en promenad i syfte att hitta till praktikplatsen. Mitt första mission blev lyckat och jag varvade sömn med bokläsning (jag håller som bäst på att bli uppslukad av Not without my daughter av Betty Mahmoody och handlingen börjar bli nervkittlande...). Dagens andra mission blev halvt lyckat. Efter många om och men kom jag fram till praktikplatsen. Eller, jag kom fram till den plats där jag trodde att Refugee Action skulle ha sitt kontor. Eftersom det såg mystiskt ut (tomma lokaler och lappar med information om sådant som varit aktuellt för något år sedan) bestämde jag mig för att ringa min kontakt. Det visade sig att Refugee Action´s kontor flyttat och att den adress jag fått därför inte längre gäller. Hmpf. Vilken tur att jag ringde till kontakten, hellre befinner jag mig på den gamla adressen idag än på måndag när praktiken börjar... Ingen större skada skedd dock. Nyss nämnda missöde bidrog ju till att jag utforskade ytterligare en del av centrala Bristol. Nu är däremot utforskandet över för idag, jag planerar att lägga mig på sängen med min nervkittlande roman. Dags att samla krafter inför flytten. Nedan följer en bild av Old Market Street, en gata i närheten av det ställe där Refugee Action´s kontor brukade ligga...
 
 
 
(BILDEN: Bristol, Storbritannien)
 
 

Kommentarer
Postat av: Sofia

Har bara sett filmen "Inte utan min dotter" och den är ju sjukt spännande, och hemsk :S

2012-09-02 @ 19:06:35
URL: http://darlingen.blogg.se
Postat av: Jennsen

Boken är minst lika spännande kan jag intyga! Bitvis är det väldigt nervigt! :-)

2012-09-02 @ 19:45:00
URL: http://jennsen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0