När är det alldeles lagom?

Om mindre än 1,5 år kommer jag att vara yrkesverksam socionom. Det känns inte bara overkligt men också en aning skrämmande. Allt som kommer att ligga i mina händer.

Som om jag visste bättre än andra vad som bör göras i en individs liv. Beslut som förmodligen påverkar ytterligare några liv. Beslut.

Men det som känns mest skrämmande är det eviga dilemmat som jag föreställer mig att jag kommer att ställas inför. När har jag gjort tillräckligt? När bör jag dra mig tillbaka? När tänker den där individen att hon eller han önskar att jag gjort mer för henne eller honom? När tycker han eller hon att jag gör för mycket och därför förstärker hans eller hennes hänsla av utsatthet? 

Hur mycket är för mycket och hur lite är för lite?





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0