Min stad

Snart är det dags att ta beslut om var den kommande hösten ska spenderas. De praktiska förberedelserna - ansökan till praktikplats, flygbiljetter och eventuellt visum, eventuella vaccinationer, boende, etc. - kommer att ta sin tid. Vad gäller val av land är jag mer förvirrad än någonsin så därför kommer jag förmodligen låta verksamheten styra. Dock är jag sugen på att låta min respartners drömalternativ styra... Jag har nämligen aldrig föreställt mig själv i Sydamerika, på Kuba eller på Jamaica. Därför känns det på något sätt lockande - det helt okända. Nu tycker till och med jag att det ska bli spännande att se var jag hamnar... Europa, Nordamerika, Sydamerika, Afrika... Vem vet. Världen finns för mina fötter. Reslusten växer för var dag som går, samtidigt fäster jag mig mer och mer vid Östersund. Jag är glad att jag fortfarande har tid kvar för att njuta av min stad.




(BILDEN: Östersund, Sverige)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0